PROCEDURA ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW ORAZ OBOWIĄZUJĄCE TERMINY
w Zespole Szkół Publicznych w Białuniu
I. Zasady ogólne
- W Zespole Szkół Publicznych w Białuniu skargi i wnioski przyjmowane są przez:
- Dyrektora szkoły – w poniedziałki od 13.00 do 15.00
- Wychowawców klas w terminach zgodnych z harmonogramem wywiadówek
- Pedagoga – w godzinach pracy pedagoga
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
- pisemnie
- pocztą elektroniczną
- faxem
- Skargi i wnioski nie należące do kompetencji naszej placówki przekazywane są, po uprzednim zarejestrowaniu, do właściwego adresata.
- Pisemne skargi i wnioski zawierają:
- datę wniesienia skargi,
- imię, nazwisko i adres składającego wniosek,
- zwięzłe określenie sprawy,
- nazwisko osoby, do której będzie kierowana skarga,
- podpis składającego skargę,
- imię i nazwisko przyjmującego skargę
- Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy), adresu wnoszącego lub nieopatrzone tytułem skarga/wniosek pozostawia się bez rozpatrywania.
- Pracownik prowadzący rejestr skarg i wniosków w szkole rejestruje je poprzez wpisanie ich do rejestru, potwierdza składającemu ich złożenie i przekazuje dyrektorowi oraz zainteresowanemu.
- W przypadku skargi lub wniosku zgłoszonego telefonicznie, przyjmujący informuje skarżącego o sposobach ich złożenia, o których mowa w pkt 2.
- Do skarg i wniosków zgłoszonych ustnie w ramach przyjęć interesantów przez dyrektora, sporządzany jest protokół z rozmowy, podpisany przez skarżącego.
- Rejestrowanie, kierowanie oraz kontrolę nad realizacją koordynuje sekretarz szkoły, który:
- prowadzi rejestr skarg i wniosków,
- kieruje sprawę do osoby wyznaczonej do jej rozpatrzenia,
- czuwa nad terminowym rozpatrywaniem skarg,
- udziela zgłaszającym się w sprawie skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwienia sprawy,
- wpisuje termin ich załatwienia.
II. Rozpatrywanie skarg i wniosków
- Przedmiotem skarg może być w szczególności zaniedbywanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników szkoły, naruszenie godności osobistej dziecka lub interesantów skarżącego.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, zaspokojenia potrzeb klientów szkoły.
- Skargi, które nie leżą w kompetencji szkoły, zostają przejęte, a następnie wraz z pismem przewodnim przesłane zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego skargę. Jeśli wnioskujący chce sam wnieść skargę do właściwego podmiotu, dyrektor wskazuje właściwy organ, a kopię tego pisma zostawia w dokumentacji szkoły.
- Spór rozstrzyga:
- w kwestiach ocen i sprawdzianów oraz sprawy dyscyplinarne – dyrektor
- sprawy wychowawcze – wychowawcy i pedagog
- Z wyjaśnienia skargi/wniosku należy sporządzić dokumentację zawierającą:
- oryginał skargi/wniosku;
- notatkę o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania;
- materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśnienia skargi/wniosku (oświadczenia, opinie, kserokopie dokumentów, wyciągi);
- odpowiedź do wnoszącego, informującą o sposobie rozstrzygnięcia sprawy;
- pismo do organu prowadzącego, jeśli wymaga tego sprawa.
- Nie później niż w ciągu siedmiu dni należy wykonać następujące czynności:
- przesłać skargę/wniosek do właściwego organu z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli dokument został skierowany do niewłaściwego;
- przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów;
- zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji;
- udzielić odpowiedzi w przypadku, gdy nie jest konieczne przeprowadzenie dodatkowych wyjaśnień, gdy jest konieczne przeprowadzenie dodatkowych wyjaśnień- sprawa powinna być zakończona w ciągu miesiąca.
- Projekt odpowiedzi na skargę/wniosek przekazuje osoba/komisja rozpatrująca sprawę, po uprzednim parafowaniu jej, do podpisu Dyrektorowi.
- Pełną dokumentację po zakończeniu sprawy, nie później niż 7 dni po otrzymaniu potwierdzenia odbioru odpowiedzi na skargę/wniosek, przekazuje się sekretarzowi szkoły.
- W przypadku wydania nauczycielowi/pracownikowi zaleceń przez osobę rozpatrującą skargę należy kopię tego pisma dołączyć do wymienionej dokumentacji. Kontrolę z wykonania wydanych zaleceń przeprowadza osoba wydająca je.
- Za jakość i prawidłowe wykonanie, załatwienie skargi/wniosku odpowiadają osoby, na które dekretowano wniosek/skargę.
- Dyrektor szkoły raz w roku dokonuje analizy wszystkich skarg/wniosków i wnioski z nich wykorzystuje przy planowaniu pracy na następny rok szkolny.
- Skargi / wnioski załatwiane według właściwości są archiwizowane przez trzy lata.
Informacje o artykule
Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa w Białuniu
Odpowiadający za treść: Administrator
Wprowadził informację: Administrator
Edytował informację: Administrator
Lista załączników: Brak załączników
Data wytworzenia informacji: 09.05.2018
Data udostępnienia informacji: 09.05.2018
Data ostatniej aktualizacji: 09.05.2018
Liczba wyświetleń: 1179