elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
A+
A-
Piątek 30.10.2020

Skargi i wnioski

PROCEDURA ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW ORAZ OBOWIĄZUJĄCE TERMINY

w Zespole Szkół Publicznych w Białuniu

 

I.  Zasady ogólne

  1. W  Zespole Szkół Publicznych w Białuniu skargi i wnioski przyjmowane są przez:
    1. Dyrektora szkoły – w poniedziałki od 13.00 do 15.00
    2. Wychowawców klas w terminach zgodnych z harmonogramem wywiadówek
    3. Pedagoga – w godzinach pracy pedagoga
  2. Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
    1. pisemnie
    2. pocztą elektroniczną
    3. faxem
  3. Skargi i wnioski nie należące do kompetencji naszej placówki przekazywane są, po  uprzednim zarejestrowaniu, do właściwego adresata.
  4. Pisemne skargi i wnioski zawierają:
    1. datę wniesienia skargi,
    2. imię, nazwisko i adres składającego wniosek,
    3. zwięzłe określenie sprawy,
    4. nazwisko osoby, do której będzie kierowana skarga,
    5. podpis składającego skargę,
    6. imię i nazwisko przyjmującego skargę
  5. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy), adresu wnoszącego lub nieopatrzone tytułem skarga/wniosek pozostawia się bez rozpatrywania.
  6. Pracownik prowadzący rejestr skarg i wniosków w szkole rejestruje je poprzez wpisanie ich do rejestru, potwierdza składającemu ich złożenie i przekazuje dyrektorowi oraz zainteresowanemu.
  7. W przypadku skargi lub wniosku zgłoszonego telefonicznie, przyjmujący informuje skarżącego o sposobach ich złożenia, o których mowa w pkt 2.
  8. Do skarg i wniosków zgłoszonych ustnie w ramach przyjęć interesantów przez dyrektora, sporządzany jest protokół  z rozmowy, podpisany przez skarżącego.
  9. Rejestrowanie, kierowanie oraz kontrolę nad realizacją koordynuje sekretarz szkoły, który:
    1. prowadzi rejestr skarg i wniosków,
    2. kieruje sprawę do osoby wyznaczonej do jej rozpatrzenia,
    3. czuwa nad terminowym rozpatrywaniem skarg,
    4. udziela zgłaszającym się w sprawie skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwienia sprawy,
    5. wpisuje termin ich załatwienia.

 

II. Rozpatrywanie skarg i wniosków 

  1. Przedmiotem skarg może być w szczególności zaniedbywanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników szkoły, naruszenie godności osobistej dziecka lub interesantów skarżącego.
  2. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, zaspokojenia potrzeb klientów szkoły.
  3. Skargi, które nie leżą w kompetencji szkoły, zostają przejęte, a następnie wraz z pismem przewodnim przesłane zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego skargę. Jeśli wnioskujący chce sam wnieść skargę do właściwego  podmiotu, dyrektor wskazuje właściwy organ, a kopię tego pisma zostawia w dokumentacji szkoły.
  4. Spór rozstrzyga:
    1. w kwestiach ocen i sprawdzianów oraz sprawy dyscyplinarne – dyrektor
    2. sprawy wychowawcze – wychowawcy i pedagog
  5. Z wyjaśnienia  skargi/wniosku należy sporządzić dokumentację zawierającą:
    1. oryginał skargi/wniosku;
    2. notatkę o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania;
    3. materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśnienia skargi/wniosku (oświadczenia, opinie, kserokopie dokumentów, wyciągi);
    4. odpowiedź do wnoszącego, informującą o sposobie rozstrzygnięcia sprawy;
    5. pismo do organu prowadzącego, jeśli wymaga tego sprawa.
  6. Nie później niż w ciągu siedmiu dni należy wykonać następujące czynności:
    1. przesłać skargę/wniosek do właściwego organu z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli dokument został skierowany do niewłaściwego;
    2. przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów;
    3. zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji;
    4. udzielić odpowiedzi w przypadku, gdy nie jest konieczne przeprowadzenie dodatkowych wyjaśnień, gdy jest konieczne przeprowadzenie dodatkowych wyjaśnień- sprawa powinna być zakończona w ciągu miesiąca.
  7. Projekt odpowiedzi na skargę/wniosek przekazuje osoba/komisja rozpatrująca sprawę, po uprzednim parafowaniu jej, do podpisu Dyrektorowi.
  8. Pełną dokumentację  po zakończeniu sprawy, nie później niż 7 dni po otrzymaniu potwierdzenia odbioru odpowiedzi na skargę/wniosek, przekazuje się sekretarzowi szkoły.
  9. W przypadku wydania nauczycielowi/pracownikowi zaleceń przez osobę rozpatrującą skargę należy kopię tego pisma dołączyć do wymienionej dokumentacji. Kontrolę z wykonania wydanych zaleceń przeprowadza osoba wydająca je.
  10. Za jakość i prawidłowe wykonanie, załatwienie skargi/wniosku odpowiadają osoby, na które dekretowano wniosek/skargę.
  11. Dyrektor szkoły raz w roku dokonuje analizy wszystkich skarg/wniosków i wnioski  z nich wykorzystuje przy planowaniu pracy na następny rok szkolny.
  12. Skargi / wnioski załatwiane według właściwości są archiwizowane przez trzy lata.

Informacje o artykule

Data utworzenia: 09.05.2018
Lista załączników: Brak załączników
Liczba wyświetleń: 384
Dodał: Administrator
Edytował: Administrator
Rejestr zmian: Otwórz

Rejestr zmian

Data
Godzina
Rodzaj
Autor
Nazwa
09.05.2018
16:04:06
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
09.05.2018
16:01:14
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
09.05.2018
15:59:03
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
09.05.2018
15:56:36
edycja
Administrator
Skargi i wnioski
09.05.2018
15:56:14
dodanie
Administrator
Skargi i wnioski